Imuripiste Karppinen Oy
Y-tunnus: 0789788-5
Karjalankatu 3, 15140 Lahti
Sähköposti: info@imuripistekarppinen.fi
Puhelin: 0400 494500
Viimeksi päivitetty: 7.10.2025
1. Yleistä
Nämä ehdot koskevat Imuripiste Karppinen Oy:n (”Myyjä”, ”me”) verkkokaupasta tehtäviä tilauksia. Asiakas (”Asiakas”, ”sinä”) hyväksyy nämä ehdot tehdessään tilauksen. Pidätämme oikeuden päivittää ehtoja; kulloinkin tilaushetkellä julkaistut ehdot ovat voimassa.
2. Hinnat ja tuotteet
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 24 %), ellei toisin mainita. Tuotesivulla ilmoitettu saatavuus on ohjeellinen. Pidätämme oikeuden ilmeisten hintavirheiden korjaamiseen.
3. Tilaaminen ja sopimuksen syntyminen
Tilauksen voi tehdä verkkokaupan ostoskorin kautta. Sopimus syntyy, kun tilaus on maksettu onnistuneesti tai maksutapahtuma on hyväksytty, ja lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostitse.
4. Toimitus ja toimituskulut
- Toimitustapa: Matkahuolto
- Toimituskulu: 16,00 € / tilaus
- Toimitusaika: yleensä 1–3 arkipäivää varastotuotteille. Kampanja- tai tilaustuotteille pidempi toimitusaika on mahdollinen; ilmoitamme tästä erikseen.
Kun lähetys on luovutettu kuljetukseen, toimitamme seurantakoodin sähköpostitse. Emme vastaa viivästyksistä, jotka johtuvat kuljetusyhtiön toiminnasta tai muusta meistä riippumattomasta syystä.
5. Maksaminen – Paytrail
Maksaminen tapahtuu turvallisesti Paytrail Oyj:n tarjoamalla maksupalvelulla. Käytettävissä ovat suomalaiset verkkopankit, luotto- ja pankkikortit sekä muut Paytrailin tarjoamat maksutavat.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
6. Peruuttamisoikeus ja palautukset
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa verkkokaupasta tehty tilaus ilman syytä 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.
- Peruuttamisilmoitus: Tee kirjallisesti (esim. sähköpostitse) ja liitä mukaan tilausnumero.
- Palautus: Lähetä tuotteet takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksesta.
- Kunto: Tuotteen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Arvon alenema voidaan vähentää palautettavasta summasta, jos tavaraa on käsitelty enemmän kuin on tarpeen sen laadun ja toimivuuden toteamiseksi.
- Palautuskulut: Asiakas vastaa palautuskustannuksista, ellei toisin ole ilmoitettu.
- Hyvitys: Maksamme kauppahinnan takaisin viimeistään 14 päivän kuluessa saatuaamme ilmoituksen ja palautetun tuotteen. Hyvitys tehdään samaa maksutapaa käyttäen.
Poikkeukset: Peruuttamisoikeus ei koske sinetöityjä tai hygieniatuotteita, jos sinetti on avattu; yksilöllisesti räätälöityjä tuotteita; tai tuotteita, joita ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa.
7. Virhevastuu ja reklamaatiot
Tarkasta lähetys viipymättä vastaanotettuasi sen. Virheestä tai kuljetusvahingosta on reklamoitava kohtuullisessa ajassa. Tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen lakisääteinen virhevastuu. Mikäli tuotteessa on virhe, ensisijainen toimenpide on korjaus tai vaihto; jos se ei ole mahdollista, voidaan soveltaa hinnanalennusta tai kaupan purkua.
8. Noutamatta jättäminen
Paketti, jota ei noudeta säilytysajan puitteissa, palautuu lähettäjälle. Noutamatta jättäminen ei ole lain tarkoittama peruuttaminen. Pidätämme oikeuden veloittaa palautuneen lähetyksen käsittely- ja toimituskustannukset.
9. Ylivoimainen este
Emme vastaa viivästymisestä tai vahingosta, joka johtuu meistä riippumattomasta ylivoimaisesta esteestä (force majeure). Esteen lakattua toimitamme tilauksen viivytyksettä.
10. Henkilötietojen käsittely
Käsittelemme henkilötietoja tietosuojaselosteemme mukaisesti tilausten käsittelyä, toimittamista ja asiakaspalvelua varten. Luovutamme tietoja kolmansille osapuolille (esim. kuljetusyhtiö) vain toimituksen toteuttamiseksi sekä lain edellyttämissä tilanteissa.
11. Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla asiakaspalvelumme kanssa. Kuluttaja voi saattaa asian myös Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä Kuluttajariitalautakuntaan kehotamme olemaan yhteydessä Kuluttajaneuvontaan.
12. Yhteystiedot
Imuripiste Karppinen Oy
Y-tunnus: 0789788-5
Karjalankatu 3, 15140 Lahti
Puhelin: 0400 494500
Sähköposti: info@imuripistekarppinen.fi
www.imuripistekarppinen.fi